:: A|-C@pac|nO ::

Perkongsian Seorang Aku | Apalah ertinya penulisan kalau x d baca, Apalah ertinya ilmu kalau x dikongsi..

Saturday, December 24, 2011

Bila Disayangi


Apa ada pada sayang? Apa juga ada pada cinta? Seringkali kita sering berada diawang-awangan apabila merasa diri disayangi, mengapa ini sering terjadi? ini kerana manusia merasakan berada di dalam dunia meraka sendiri apabila merasa diri sudah jatuh cinta. Adakah ini benar..

Seringkali kita lupa bahawasanya Allah lah yang telah memberikan segala nikmat kasih sayang itu. Akan tetapi mengapa bila diri sudah disayangi kita melanggar batas2 syariah yang telah ditetapkan.. Islam tidak melarang kita untuk bercinta mahupun berkasih sayang akan tetapi Ilam melarang umatnya yang bercinta tidak mengamalkan nilai2 Islam didalam seseuah perhubungan..

Inilah yang banyak melanda kepada anak2 remaja sekarang.. Berpegang tangan adalah perkara biasa walaupun pada hakikatnya tidak dibenarkan dalam Islam, Apatah lagi yang sudah sampai terlanjur, mereka ini semua lupa akan janji Allah yang menyatakan 'Jauhilah Zina'... Inilah yang terjadi pada masa kini jika perkataan 'jAUHILAH ZINA' itu diabaikan..

Kahwinlah kamu secara halal untuk mengelakkan segala maksiat dan dalam masa yang sama kamu boleh bercinta seperti pasangan yang lain dan juga bersedia dalam membina sebuah ikatan yang bahagia dan juga penuh dengan tanggung jawab sebagai suami dan isteri.. Dalam hubungan seperti ini lah baru lah bernakna kata2 'Indahnya bila disayangi'

Renung2kan dan selamat mencuba!!!

Artikel ini dikongsi oleh


0 Comments
Comments

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana meberikan komen anda disini