:: A|-C@pac|nO ::

Perkongsian Seorang Aku | Apalah ertinya penulisan kalau x d baca, Apalah ertinya ilmu kalau x dikongsi..

Wednesday, February 1, 2012

Mengapa kita berjumpa hanya sekadar untuk berpisah

Artikel ini dikongsi oleh



Petang yang dingin aku sendirian... .tatkala terkenang memori sewaktu aku di bangku sekolah... .penuh dengan kisah suka... dan duka... dikala ini juga aku mula terjebak dengan satu kisah percintaan yang penuh dengan kisah suka dan duka..
sedang membelek buku sejarah di library aku dikejutkan dengan satu suara yang seperti selalu kudengari... wajah tampan yang pasti memikat hati sesiapa sahaja gadis yang memandangnya... .Riak wajah yang sentiasa ceria... buatkan aku senang bila berhadapan dengannya... .

''..Hye Is... dr mana ni... ?Dari tadi Meera tak nampak Is??..Lamer orang tunggu kat sini... ( dgn muker ala2 merajuk... sajer jer nak memanjer...   ..)..Oh..Is kuar jap tadi... papa ngan mama bawa Is gi klinik... ''Gi klinik??..naper Is tak sihat ker?.>>>''Takder lar... Is rase macam nak demam jer... kepala Is ni dari semalam sakit... .

''Ermmm..ni cari Is naper plak?..Rindu ker  ... hehehe..''Eee... jangan nak perasan yer... (memang ader pun.. )..takder larr... Meera nak ckp ni... maybe lepas peperiksaan ni..Meera akan ke Perak... .ikut umi ngan abah... abah kene transfer kat saner larr..''Yer ker??abis tu camner ngan Is??takkan Meera nak tinggalkan Is..dlm keadaan Is camni..(alamak kantoi..)>>>Hah?!!naper plak ngan keadaan Is... Is ni... cakap mcm org yang dah nak pi plak... ''Erk... ermm... takder larr Is cumer memain jer... kan Meera makwe kesayangan Is...

>>>>>Setelah tamat peperiksaan>>>>

"Meera... ade kah ini hari terakhrir pertemuan kiter??... atau mestikah kiter berpisah??... "jgn cakap camtu Is... Meera pun tak sanggup nak tinggalkanIs... tapi ape kan daya... Meera hanya menurut kater2umi ngan abah... tapi Is jgn larr risau... kan kiter tetap akan bersame... alarr bukannyer kiter nak berpisah terus..mcm tak jumper lagi plak.  Is... naperMeera tgk sejak dua menjak ni Is mcm tak sihat jer... .Is ok ker??''Is ok..takder pape..maybetak sedap badan jer kot... tp Meera tengok muke Is pucat larr..takder larr... mungkin pucat sbb takut klu2 awek Is ni dikebas org katPerak nnt kot ... .Ish..ader2 jerr larr Is ni... Is tau tak..Meera rase bahagia sgt biler ngan Is... klu boleh Meera nak bersamer ngan Is slamermyer ... "Ermm... Is pun camtu... dan klu boleh Is nak tambah lagi satu ... .Ewah ... ewah... amik ni... aduh!!sakit larr... naper Meera ni kuat sgtmencubit??"Padan muker... .gatal sgt... ."takder larri'm just kidding ok... takkan mungkin Is menduakan org yg Is sayang ni... comel..kiut-miut lagi... ''Eleh... baru tau Meera kiut...
... .Hari yang ditunggu... menjelma... aku akan meninggalkan Negeri Melaka... dan akan meninggalkan harta yang akuamat cintai... Is... .''Is Meera pergi dulu yer... jage diri bebaik... slalu larr call Meera yer... jgn nakal2... dan paling penting jgn nak menggatal tau... .bye Is... .Iwill alway miss u and love u... .
..Setelah beberaper bulanaku di Perak... tiada sebarang berita dari Is... die tidak menghubungi aku... seingat aku..itularr seminggu sewaktu aku di Perak die menghubungi aku..kemudian... kekadang... tapi sekarang langsung tiada berita... ader kah Is sudah memiliki org lain... .apakah aku sudah tiada lagidlm kamus hidupnyer... oh Is... sesungguhnya aku amat merindui mu... ..dimanakah kau...

Petang yang dingin... sewaktu dibuaian..aku dikejutkan dengan panggilan telefon... aku bergegas berlari mendapatkannya... mungkin Is... ''Hello??hello Meera... ko igt saper aku??.."Siapa yer... tak berape igt larr... "Aku larr Syamsul... .Oh..Syamsul>>(hampa... igtkan Is..)..hah Syamsul..ko ader dengar khabar berita dari Is tak?..die dah lamer tak menghubungi aku... mana die... kenape die tak call2 aku. <soalanyang bertalu2>... erk... erk... Meera..aku sebenarnyer dah lamernak call ko... tp Is tak kasi... tp sekarang aku kene cll kau juga..aku nak beritahu ko jugak(... suspen jer bunyinyer..)... ''Ape die??sebenarnyer... erk... erk..ermm..''Sebenarnyer aper??... sebenarnyer..Is dah meninggal Meera..akibat barah otak... sewaktu ko tinggalkan..disaat itu larr die menanggung derita tue..hanya aku yg tau..tp die taknak bagi tau ko sbb..tak nak ko susah hati... die nak koke Perak denganhati yang senang... die tak nak menyusahkan ko... ''YaAllah... terasa bagai dipanah halilintar... terasa bagai nak luruh jantung ni biler mendengarnyer... aku rase seperti dunia ini gelap... tiada cahaya... kenapa die tak bagi tau... .terus ku letakkan gagang telefon... dengan air mata yang mengalir deras... tidak kusangka..ini akhirnyakisah cinta kami berdua... setelah 6 tahun kami bersama... aku rase sungguh bahagia... tp kini pemergiannya... yg tidak pernah kuduga... membawa aku sejuta derita dansengsara... akuak tau aper perlu aku buat... kerana itulah cinta pertama ku... .Iskandar Adli Shah... hanya gambar mu yg trus ku ratapi... sehingga kini... sehingga aku tidak dapat melihat dunia ini... tangisan yang sering menemani diri disamping sebuah diari kisah cinta kita berdua... dengan sekeping gambar yg tidakdapat kulihat lagi... hanya namamuyang tersemat disanubari ini... ...
Tidak kusangka... mengapa kiter ditemukan hanya sekadar untuk berpisah...
kau lah cinta pertama ku sehingga kini dan selamanya... takkan mungkin untuk aku jatuh cinta untuk kali yang kedua...

''Meera... ko ok??... ermm aku ok Lina... ko masih teringat kan Is ker... ??itu mesti lar lina..kan dialah permata hati aku..ko ni pun nak masuk bagi larr salam.."Akudah bagi salam dah... ko yang tak dengar... .Jom larr aku bawa ko ke kubur Is..dah petang ni... "Baiklah... mari... >>>>Itu larr yang setiap hari ku lakukan... .dengan melawat kubur Is..ditemani Lina... hanya itu yang mampu aku lakukan... untuk mengubat hati yang luka... moga kau tau Is betapa aku menyayangimu... ingin aku buktikan yang cintaku bukan larr cinta monyet... 
0 Comments
Comments

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana meberikan komen anda disini