:: A|-C@pac|nO ::

Perkongsian Seorang Aku | Apalah ertinya penulisan kalau x d baca, Apalah ertinya ilmu kalau x dikongsi..

Thursday, November 24, 2011

Dari seorang teman buat seorang teman


"Maha Suci Allah yang menciptakan berpasang-pasangan semuanya, diantara apa-apa yang tumbuhkan bumi dan dari diri mereka sendiri dan dari apa-apa yang tidak mereka ketahui." (Ya Sin : 36) 
KAWAN sejati ialah orang yang mencintaimu meskipun telah mengenalmu dengan sebenar-benarnya iaitu baik dan burukmu. 
HATI yang terluka umpama besi bengkok walau diketuk sukar kebali kepada bentuk asalnya. 
ORANG-ORANG yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya. 
SAHABAT yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. SAHABAT sejati menjadi pendorong impian. SAHABAT berhati mulia membawa kita ke jalan Allah. 
KASIHKAN manusia lepaskan dia kepada pilihan dan keputusannya kerana disitu tanda kita gembira melihat insan yang kita sayangi beroleh kebahagiaan... Biasalah... bagi setiap orang kerana apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yang lain akan terbuka tapi lazimnya kita akan memandang pintu yang terlah tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu yang telahpun terdibuka untuk kita. semua ini adalah disebabkan kita tak boleh terus melupakan kenangan indah begitu sahaja... .air mata yang keluar dapat dihapuskan... sementara air mata yang tersembunyi pasti menggoreskan luka yang tidak akan pernah hilang... 
"Dalam urusan cinta, kita SANGAT JARANG menang... Tapi ketika CINTA itu TULUS, meskipun kalah, kamu TETAP MENANG hanya kerana kamu bahagia... dapat mencintai seseorang... LEBIH dari kamu mencintai dirimu sendiri... " 
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." (Al Baqarah : 216)

Artikel ini dikongsi oleh
0 Comments
Comments

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana meberikan komen anda disini