:: A|-C@pac|nO ::

Perkongsian Seorang Aku | Apalah ertinya penulisan kalau x d baca, Apalah ertinya ilmu kalau x dikongsi..

Friday, December 9, 2011

Cinta Menjadi Tragedi







Cinta adalah suatu janji atau hutang bagi orang yang telah menjanjikan keindahan cinta kepada kekasih yang dicintai jadi janganlah kau berjanji atas nama cinta jika belum tentu kau akan melunasinya kerana itu suatu hutang cinta untukmu.. 


Cinta itu adalah kata hati jika ianya ada peranan dalam hidup. Cinta itu selalu indah untuk dilihat dirasa dan dilaksanakan. Untuk itu jagalah cinta agar tetap ada dan harum selalu. 

Cinta perempuan itu diibaratkan seperti layang layang bila dikejar ia lari bila ditunggu ia menanti. Manakala cinta lelaki pula adalah seperti cermin walaupun ia tidak berbohong namun sukar untuk dipercayai.Sedangkan cinta itu sendiri adalah seperti sang rembulan yang menerangi kegelapan malam yang gelita tetapi sampai hati membiarkan pungguk merinduinya. 


Andai kita menyinta jangan dipuja cinta itu seperti bunga kerana bunga akan layu bila akhir musimnya. Biarlah cinta itu seperti sungai yang mengalir kerana ianya akan mengalir buat selamanya. 


Cinta seringkali akan lari bila kita mencari tetapi cinta jua seringkali dibiarkan pergi bila ia menghampiri. Jika cinta tidak dapat mengembalikan engkau kepadaku dalam kehidupan ini pastilah cinta akan menyatukan kita dalam kehidupan yang akan datang. 


Dalam kitaran cinta ada yang berjaya hingga ke jinjang pelamin.Tidak kurang juga ada yang gagal.Dalam hal ini kita perlu menilai semula diri sendiri. Cinta tidak akan datang sekiranya kita gagal mencintai Allah SWT. 


Cinta itu takkan datang kalau tak dicari dan takkan dapat kalau tak memberi seandainya kita diberi peluang untuk menyintai seseorang lakukanlah dengan sesungguhnya dan sepenuh hati.. 


Hargai bila berdua sayangi bila bersama maafkan bila terluka rindui bila berjauhan fahami bila keliru nasihati bila terleka ingati bila sunyi..inilah perasaan… 


Cinta tidak mungkin menemukan kebahagiaan jika hanya seorang sahaja kekasih yang setia dan seorang lagi curang..Andai dikau jodohku yang tertulis di loh mahfuz..Allah pasti akan mencampakkan rasa kasih sayang dalam hatiku jua hatimu…

Artikel ini dikongsi oleh
0 Comments
Comments

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana meberikan komen anda disini