:: A|-C@pac|nO ::

Perkongsian Seorang Aku | Apalah ertinya penulisan kalau x d baca, Apalah ertinya ilmu kalau x dikongsi..

Friday, December 9, 2011

jiKA aKU Mati Esok



YA ALLAH
jika aku mati esok,
berikanlah aku kesempatan untuk bertaubat,
memohon ampun dari ibubapaku,
saudaraku,rakan-rakanku, serta orang-orang yang pernah aku sakiti 
dan jadikanlah aku hambamu yang beriman dan jauhilah aku dari bisikan syaitan...amin.

~Dari Abu Hurairah r.a. bahawa Nabi Muhammad s.a.w. bersabda: "Apabila seorang manusia mati, putuslah (tulisan pahala) amalan (setakat itu) Kecuali tiga perkara (yang akan berlanjutan tulisan pahalanya) iaitu sedekah jariah atau ilmu memberi kepada yang faedah orang lain atau anak yang soleh yang berdoa untuknya."~


Artikel ini dikongsi oleh
0 Comments
Comments

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana meberikan komen anda disini