:: A|-C@pac|nO ::

Perkongsian Seorang Aku | Apalah ertinya penulisan kalau x d baca, Apalah ertinya ilmu kalau x dikongsi..

Saturday, December 3, 2011

Apa Kita Buat Bila Rindu


Apa yang saya nak cakap ni adalah tentang sesetengah keadaan yang ada pasangan alami. Contohnya, percintaan jarak jauh atau tersekat dengan kesibukan dalam mengejar cita cita dan impian demi masa depan korang bersama. Jadi apa yang korang alami ini adalah satu pengorbanan untuk kebahagiaan masa depan kan?
“tak salah berkorban sekejap demi kebahagiaan selama lamanya “
Jangan fikir negatif pada pasangan
Pertama sekali, buang tanggapan negatif korang terhadap pasangan korang yang busy. Buang jauh jauh anggapan yang negatif tu. Cuma fikirkan yang dia sedang sibuk kerana dia fokus dalam mengejar cita citanya demi masa depan korang bersama. Jangan cari gaduh hanya dia kerana selalu sibuk. Percayalah…jangan cari gaduh..
Tengok gambar gambar
Bila si dia tiada di sisi, korang tataplah balik gambar gambar lama korang ke kan. Hehe. Cuba imbau balik kenangan masa korang mula mula jumpa dulu. Mungkin cara ni akan mengeluarkan tangisan. Tapi Luna rasa ianya akan melegakan rasa rindu tu. Try it out! Oh, dont call him kalau dia dah bagitau yang dia betul betul busy.
Alih perhatian pada benda lain
Tengok la movie atau klip klip lawak untuk mengalihkan rasa rindu itu. Korang akan rasa lega bila ketawa nanti. Layan lagu lagu ke kan. Hehe. Kerana bila kita rindu lazimnya kita merasa keseorangan atau sunyi. Jadi buatlah perkara2 yang boleh jadikan kita happy.
Berborak dengan kawan rapat
Korang ada bff? Atau kawan rapat? Try la bergosip atau berborak hal hal yang menyenangkan dengan diorang. Hang out dengan bff (bagi perempuan) adalah perkara yang paling best walaupun korang dalam keadaan sedih. Bagi lelaki, korang boleh hang out dengan kawan2 dan buat la hal lelaki. Apa? Luna tak tau, ikut korang la.Hahaha.
Cuba luahkan pada si dia
saya letak ini sebagai option terakhir. Tadi saya kata tak boleh call kan? Tapi saya tak kata tak boleh mesej :p Hantar la mesej ringkas yang mengatakan korang rindu kat dia. Jangan hantar mesej berbunga bunga atau berbentuk rungutan, nanti dia rimas. Just tell him that u miss him. 


Read more: http://kepuncakmahligai.com/


Artikel ini dikongsi oleh
0 Comments
Comments

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana meberikan komen anda disini